هر آنچه در مورد نحوه ثبت شرکت در اصفهان باید بدانید

  1. خانه
  2. ثبت شرکت و برند
  3. هر آنچه در مورد نحوه ثبت شرکت در اصفهان باید بدانید
نحوه ثبت شرکت در اصفهان

تماس با مجموعه دادگستر صبا
۰۲۱-۲۶۶۰۵۶۳۸ – تهران

چنانچه به دنبال نحوه ثبت شرکت در اصفهان هستید و با مراحل ثبت شرکت و پیش نیازهای آن آشنایی ندارید می توانید مقاله زیر را برای آشنایی بیشتر در خصوص ثبت شرکت دنبال کنید. قبل از ثبت شرکت ابتدا باید هدف و موضوع فعالیت شرکت را مشخص کنید. در پروسه چگونگی و نحوه ثبت شرکت در اصفهان شما ممکن است با مواردی زیادی مواجه شوید و از آنجا که سیاست های اقتصادی یک کشور در چارچوب برنامه های توسعه اقتصادی به سمت خصوصی سازی پیش می رود و سپردن این فعالیت های اقتصادی مستلزم آن است که شما شرکت خود را تاسیس و ثبت کنید.

شرکت از زمانی که به همکاری یک یا چند نفر تشکیل شود باید قواعد و ضوابط اداری خاصی را دنبال کند تا بتواند در بازار شناخته شود و محصولات و خدمات خود را به مشتریان ارائه دهد. با توجه به اینکه ساختار شرکت و موقعیت مکانی شرکت در نحوه ثبت شرکت در اصفهان تاثیر می گذارد اگر این عوامل را قبل شروع تعیین کنید به راحتی می توانید شرکت خود را ثبت کنید. در زیر بیشتر با نحوه ثبت شرکت و مراحل آن آشنا می شویم.

شرایط و نحوه ثبت شرکت در اصفهان

نحوه ثبت شرکت در اصفهان همانند سایر شهرها با اصول و قواعدی همراه است. برای ثبت یک شرکت ابتدا باید شناخت کلی از نظام حقوقی حاکم بر شرکت ها داشته باشید. مراحل و مدارکی که شرکت ها برای ثبت به آن ها نیاز دارند با توجه به نوع شرکت تا حدودی متفاوت است.

نحوه ثبت شرکت در اصفهان با شرایط مهمی همراه است. معمولا در ایران هفت نوع شرکت وجود دارد که شرکت های با سهامی عام و خاص و شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های تضامنی جزء بیشترین شرکت هایی هستند که در اداره ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت می رسند. شرایط ثبت شرکت در اصفهان باید برگرفته از قانون تجارت ایران باشد و اگر هدف شما نوآوری و پیشرفت در زمینه کاری خود باشد حتما نیاز دارد که کسب و کار خود را ثبت کند و شرایط اختصاصی لازم برای این کار شامل تهیه اساسنامه، تهیه اظهارنامه، تهیه صورت جلسه مجمع عمومی، تهیه مجوز، تهیه گواهی بانکی مبنی بر ۳۵ درصد سرمایه و تهیه تنظیم مدارک و ارسال آن ها به اداره ثبت شرکت ها می باشد.
به طور کلی نام شرکت باید دارای شرایط زیر باشد تا مجوز ثبت بگیرد:

نام شرکت باید از بین نام هایی انتخاب شود که ریشه فارسی داشته باشند و در فرهنگ نامه دهخدا یا معین وجود داشته باشند.

نام شرکت تکراری نباشد و قبلا شرکتی با چنین اسمی به ثبت نرسیده باشد

نام از اسامی خاص انتخاب نشود.

نباید از اسامی شعرا، دانشمندان و کاشفان برای شرکت اسم انتخاب کرد.

نام انتخابی نباید مخالف شئونات اسلامی و نظم عمومی و اخلاق حسنه باشد و افکار عمومی را فریب ندهد.

شرایط و نحوه ثبت شرکت در اصفهان

مراحل و نحوه ثبت شرکت در اصفهان

نحوه ثبت شرکت در اصفهان نیازمند طی کردن مراحلی است که در زیر به آن ها اشاره می کنیم

مدارک شخصی خود را از قبیل گواهی عدم سوء پیشینه و شناسنامه و کارت ملی خود را تهیه کنید.

به سایت اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید و با ثبت نام در سامانه ثبت شرکت ها فرم ها و اطلاعات لازم را وارد کنید.

پس از این مرحله در قسمت نام شرکت می توانید نام های انتخابی خود را وارد کنید می توانید ۵ نام را انتخاب کنید تا از بین نام های انتخابی یک مورد تایید شود.

در مرحله بعد مدت و فعالیت شرکت، محل شرکت و میزان سرمایه شرکت باید قید شود.

هر شخصی که در شرکت شریک است باید نام شرکا، سمت و میزان سهام هر فرد مشخص شود و در صورتی که شرکت شعبه ای دیگه ای داشته باشد باید کاملا مشخصات آن کاملا قید شود.

اگر موارد بالا تایید شود باید اساسنامه شرکت نیز در سایت بارگذاری شود.

پیش فرض های اساسنامه و شرکتنامه باید پر شوند و سپس اصل اساسنامه بارگزاری شود.

پس از طی کردن این مراحل اگر اداره ثبت شرکت ها این مدارک را تایید کند از شما درخواست می کند که مدارک را برای اداره ارسال کنید.

آخرین اقدامی که برای ثبت شرکت در اصفهان لازم است بدانید این است که پس از تایید مدارک شماره ثبت شرکت ها داده می شود و باید آگهی ثبت شرکت ها در یک روزنامه رسمی درج شود. در این آگهی باید مواردی از قبیل نام شرکت، نوع فعالیت، مدت فعالیت و اطلاعاتی مرتبط در این خصوص را درج کنید.

مراحل و نحوه ثبت شرکت در اصفهان

مزایای چگونگی و نحوه ثبت شرکت در اصفهان

رسمی بودن یک فعالیت اقتصادی در واقع به صاحبان مشاغل کمک می کند تا در چارچوب قانون و با مزایای زیادی فعالیت خود را ادامه دهند. نحوه ثبت شرکت در شهر اصفهان به دلیل اینکه تمام مسائل هنگام ثبت شرکت به صورت قانونی بیان می شود پس کمتر پیش می آید که صاحبان شرکت ها به مشکلاتی از قبیل تقسیم سود و … برخورد کنند.

اما مهمترین مزیتی که ثبت شرکت در اصفهان برای شما دارد این است که کسب و کار شما جلوه قانونی و رسمی پیدا می کند و از لحاظ موقعیتی شما را با مجموعه های خصوصی و دولتی وارد مذاکره می کند و می توانید با نام و اعتبار شرکت خود را در سطح بین المللی گسترده کنید.

حتما شاهد هستید که بیشتر مجموعه های بزرگ تمایلی به همکاری با افراد حقیقی را ندارند و از نظر آن ها اعتماد کردن به افراد حقیقی تا حد زیادی دشوار است. همکاری با شرکت هایی که ثبت شده اند وجه قانونی بیشتری دارد و شما می توانید اطمینان حاصل کنید که این شرکت حتما اعتبار لازم و مدارک قانونی معتبر داشته است که توانسته به ثبت برسد پس از درجه اعتبار بالایی برای کاربران برخوردار است.

به طور کلی مزایایی که نحوه ثبت شرکت در اصفهان برای شما به دنبال دارد شامل موارد زیر است.

رسمی شدن شرکت و برخورداری از حمایت قانون از آن

اخذ و دریافت نمایندگی رسمی

جلب کردن اعتماد مشتریان و شرکت های دیگر در سراسر کشور و تعامل بیشتر با آن ها

دریافت جواز برای فعالیت های متنوع

تسهیلاتی نظیر وام برای شرکت آسانتر می شود و اعتبار شرکت در اخذ این تسهیلات بالا می شود.

حضور در مزایده و مناقصات برای شرکت امکان پذیر می شود.

با توجه به نوع فعالیتی که شرکت انجام می دهد ممکن است از معافیت های مالیاتی دارایی بهره مند شود.

نوشتهٔ پیشین
اخذ سیب سلامت در نجف آباد
نوشتهٔ بعدی
همه چیز درباره ثبت تغییرات شرکت در اصفهان

سایر مطالب

فهرست
Phone icon
تماس فوری با وکلا