همه چیز درباره ثبت تغییرات شرکت در اصفهان

  1. خانه
  2. ثبت شرکت و برند
  3. همه چیز درباره ثبت تغییرات شرکت در اصفهان

تماس با مجموعه دادگستر صبا
۰۲۱-۲۶۶۰۵۶۳۸ – تهران

شرکت ها برای اینکه بتوانند خود را با تحولات اقتصادی تطبیق دهند و خدمات و محصولات خود با اطمینان بیشتری به فروش برسانند باید به صورت رسمی به ثبت برسند. اما ثبت شرکت و موضوعات مرتبط با ثبت در شهرهای بزرگی همچون اصفهان که هر روز با تحولات عظیمی همراه است و کسب و کارها تنوع گسترده تری پیدا می کنند و هر روز شاهد ظهور شرکت های جدیدی هستیم ممکن است تا حدودی کار را برای متقاضیانی که می خواهند شرکت خود را ثبت کنند تا حدودی مشکل باشد. تغییرات شرکت در اصفهان یک موضوع مهم در تجارت می باشد که اگر شرکتی بخواهد فعالیت خود را با توجه به تحولات اقتصادی داخلی و خارجی همراه کند موظف است که چارچوب حقوقی اولیه ای که برای کسب و کار خود در نظر گرفته را تغییر دهد و این تغییرات را به صورت قانونی به ثبت برساند.

برخی از تغییرات شرکت باید قبل از ثبت شرکت در اصفهان در مجمع عمومی فوق العاده و یا در مجمع عمومی عادی صلاحیت آن ها تایید شده باشد. اگر شرکت بخواهد تغییرات در اساسنامه شرکت بدهد باید ابتدا تغییرات در مجمع عمومی فوق العاده تایید شود سپس این تغییرات در موسسات و یا ادارات ثبت شرکت ها به ثبت برسد. در زیر بیشتر به موضوعاتی پرداخته می شود که تغییر در آن ها مستلزم ثبت رسمی می باشد.

نحوه ثبت تغییرات شرکت در اصفهان

نحوه ثبت تغییرات شرکت در اصفهان

همانطور که در بالا گفته شد تغییرات شرکت در اصفهان موارد بسیاری را شامل می شود برخی از تغییرات باید به صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده باشند و برخی دیگر را باید مجمع عمومی عادی تصویب کند. موسسه حقوقی دادگستر صبا در اصفهان یکی از موسساتی است که شما می توانید ثبت تغییرات شرکت را به آن بسپارید. چون وکلا و مشاوران این مجموعه با سالها تجربه درخشان ثابت کرده اند که در کار خود بهترین هستند و می توان تمام کارهای حقوقی را با خیال راحت از خدمات آن ها استفاده کنید.

تغییرات شرکت در اصفهان مستلزم تنظیم صورت جلسه ای است که تغییرات شرکت در آن قید شده باشد و به امضای اعضای شرکت رسیده باشد. در زیر با نحوه ثبت تغییراتی از قبیل تغییر نام شرکت، تغییر موضوع شرکت، تغییر سرمایه شرکت، تبدیل شرکت، تغییر مکان شرکت، تغییر تابعیت شرکت، هزینه ثبت تغییرات شرکت و چگونگی ثبت هر تغییر خواهیم پرداخت.
تغییرات شرکت در اصفهان در برگیرنده ی چه مواردی می شود؟

تغییرات شرکت در اصفهان در برگیرنده ی چه مواردی می شود؟

شما می توانید هر تصمیمی که بعد از ثبت شرکت در مورد آن گرفتید را در اداره ثبت شرکت ها به صورت غیر حضوری به ثبت برسانید. مواردی که در زیر بیان می کنیم قابلیت اعمال تغییرات و ثبت تغییرات شرکت در اصفهان را دارند.

تغییر در نام شرکت

اگر بخواهید بعد از مدتی نام شرکت خود را تغییر دهید باید در جلسه ی عمومی فوق العاده این موضوع مطرح شود و به امضای اعضای مجمع برسد. سپس شما می توانید به موسسه حقوقی ثبت تغییرات شرکت در اصفهان مراجعه کنید و با ارائه ی مدارکی از قبیل مدارک شرکت و مدارک شناسایی مدیر عامل و اسامی انتخابی به ترتیب اولویت نسبت به ثبت تغییرات اقدام کنند.

شرایط تغییر نام و انتخاب نام انتخابی کمی متفاوت است و نامی که شما انتخاب می کنید باید دارای شرایطی از قبیل پارسی بودن نام، سه سیلابی بودن آن، جدید بودن و نداشتن موردی مشابه با آن نام و عدم استفاده از کلمات ممنوعه و خلاف عرف و موازین جامعه نباشد.

تغییرات موضوع شرکت در اصفهان

اگر اعضای شرکت تشخیص دهند و صلاح بدانند می توانند موضوع شرکت را کاهش یا افزایش دهند. ار اعضای شرکت بخواهند به موضوعات پیشین موردی اضافه کنند و یا اینکه موردی را حذف کنند باید در مجمع فوق العاده این موضوع به تصویب برسد و بعد از آن صورت جلسه ی این تغییرات و مدارک مورد نیاز به موسسه ثبت شرکت ها تحویل داده شود. موضوعاتی که قرار است اضافه شوند اگر به مجوز نیاز داشته باشند باید حتما قبل از ثبت مجوز آن اخذ شود.

تغییرات سرمایه شرکت در اصفهان

تغییرات اقتصادی در هر شرکتی ممکن است رخ دهد. نوسانات اقتصادی و بحران های مالی ممکن است سرمایه ی اصلی یک شرکت را تحت تاثیر قرار دهد و آن را کاهش و یا افزایش دهد. این تغییرات باید با نظر اعضای هیئت مدیره به بازرسان داده شود و رسیدگی های لازم توسط بازرسان به مجمع فوق العاده تسلیم می شود و در آنجا تصمیم نهایی در خصوص اقدام ره ثبت تغییرات گرفته می شود.

 تغییرات سرمایه شرکت در اصفهان

تبدیل شرکت

تبدیل شرکت در واقع به معنی تغییر شکل شرکت می باشد و در این بین شخصیت حقوقی شرکت ثابت باقی می ماند و فعالیت شرکت همچنان ثابت است. تبدیل شرکت فقط در سه مورد تبدیل شرکت با سهامی خاص به عام، تبدیل شرکت با سهامی عام به انواع شرکت ها و تبدیل شرکت تضامنی به سهامی مجاز است.

تغییر مکان شرکت

برای تغییر موقعیت مکانی شرکت محدودیت خاصی وجود ندارد و اگر اعضای شرکت با این تغییر مشکلی نداشته باشند می توانند اقدام به تغییر اقامتگاه کنند. تغییر مکان شرکت های خاص و عام و تعاونی بر عهده ی مجمع عمومی فوق العاده می باشد و برای دیگر شرکت ها باید تابع شرایط موجود در اساسنامه عمل شود. تغییر مکان فقط برای از یک شهر به شهر دیگر نیاز به ثبت دارد و برای کشورهای دیگر تغییر تابعیت باید انجام شود که تا حدودی متفاوت است.

برای تغییر تابعیت محدودیت هایی وجود دارد. شرکت های با مسئولیت محدود برای تغییر تابعیت و ثبت آن فقط به آرای شرکا نیاز دارند. اما تغییر تابعیت شرکت های سهامی امکان پذیر نیست و در هیچ مجمعی نمی توان تابعیت را تغییر داد و این کار ممنوع می باشد.

و در پایان اگر در خصوص اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل، انتخاب نماینده ی حقیقی شخص حقوقی، انتخاب بازرس یا بازرسان، تصویب ترازنامه، انحلال شرکت و نحوه تسویه و … نیاز به تغییر باشد باید این تغییرات ثبت شوند. شما برای اطلاعات بیشتر در تمام ایام هفته و حتی روزهای تعطیل با مشاورین موسسه دادگستر صبا در اصفهان در ساعات ۷ تا ۲۲ تماس بگیرید و اطلاعات خود را در این خصوص کامل کنید.

نوشتهٔ پیشین
هر آنچه در مورد نحوه ثبت شرکت در اصفهان باید بدانید
نوشتهٔ بعدی
هزینه ثبت شرکت در اصفهان چقدر است؟

سایر مطالب

فهرست
Phone icon
تماس فوری با وکلا