سرفصلهای قابل ارائه در سمینار «اهمیت و ضرورت دیپلماسی تجاری»:
ارکان و ساختار قراردادهای بازرگانی بین المللی؛
آنچه را که یک هیأت همراه تجاری در معاملات خود یا موکلان خویش باید بدانند؛
اصول، فنون و مهارتهای مذاکره کنندگان در انعقاد قراردادهای بازرگانی بین المللی؛
ارائه یک پیش طرح از نکات اساسی و کاربردی قبل از انعقاد قراردادهای بین المللی؛
مذاکرات مقدماتی یا پیش قراردادی (قبل از ایجاب و قبول) در قراردادهای بین المللی؛
نحوه بیان و احراز ایجاب و قبول در انعقاد قراردادهای بین المللی (با لحاظ قوانین و مقررات بین المللی)؛
سیاستها و راهکارهای اقتصادی در جهت رفع معضلات اقتصادی (داخلی و خارجی) در راستای توسعه کسب و کار (موفق)؛
ویژگی ها، صفات، دانش و تخصص مشاوران حقوقی و مذاکره کنندگان در جذب مشتریان و انعقاد قرارداد (معاملات خارجی)؛
آیین نگارش، تهیه و تنظیم قراردادهای تجاری بین المللی و پیش بینی حقوق مذاکره کنندگان (نماینده، دلال، حق العمل کار و غیره)؛
ابزارهای موفقیت راهبرد توسعه ای در اقتصاد جهانی و توسعه تجارت خارجی (در تعاملات خارجی کشور «اقتصاد بخش دولتی و خصوصی)؛
شناخت ترفندها، دام ها و فنون مذاکراتی در انعقاد معاملات (خصوصاً معاملات بین المللی) برای وکلاء، مدیران (صاحبان امضاء) و مشاوران حقوقی و تجاری؛
بیان چالشها، فرصت ها، نارسایی ها و مشکلات موجود در تقویت توان اقتصادی در معاملات بین المللی، جذب سرمایه گذار خارجی و موفقیتهای بین المللی در حوزه کسب و کار لازم است.
البته این موارد در ارائه مطالب (سمینار) برحسب اولویت و ترتیب مطالعاتی مورد تشریح قرار خواهند گرفت، ضمن آن که ممکن است مطالب (سرفصلهای) دیگری نیز به جهت اهمیت و ضرورت بحث (بنحو مرتبط) در حاشیه ارائه سمینار در دستور بیان قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *