آشنایی با مهم ترین مراحل ثبت شرکت در اصفهان

  1. خانه
  2. ثبت شرکت و برند
  3. آشنایی با مهم ترین مراحل ثبت شرکت در اصفهان
مهم ترین مراحل ثبت شرکت در اصفهان

تماس با مجموعه دادگستر صبا
۰۲۱-۲۶۶۰۵۶۳۸ – تهران

در گذشته برای ثبت شرکت ها شرایط پیچیده ای وجود داشت و افراد مجبور بودند که مراحل بسیاری را طی کنند تا بتوانند کسب و کار خود را ثبت کنند. اما امروزه مراحل ثبت شرکت در اصفهان و دیگر شهرهای بزرگ تا حدود زیادی آسان شده است و اگر شما مدارک کاملی داشته باشید می توانید کمتر از یک هفته شرکت خود را ثبت کنید.

رونق بخشیدن به کسب و کار و بالا بردن اعتبار آن تنها در سایه ی ثبت قانونی آن می شود. برای اینکه در بازارهای جهانی و داخلی دیده شود و محصولات و خدمات شما در موقعیت مکانی خاصی محدود نشود می توانید ابتدا شرکت را ثبت کنید و پس از آن به کسب و کار خود هویت رسمی و قانونی ببخشید. طی کردن مراحل ثبت شرکت برای ثبت کسب و کارها الزامی می باشد. پس با ما همراه باشید تا با مراحل دقیق ثبت شرکت آشنا شوید.

مراحل ثبت شرکت در اصفهان چگونه است؟

آیا می دانید مراحل ثبت شرکت در اصفهان کدامند؟ قبل از اینکه اقدام به ثبت شرکت کنید باید تعداد شرکا را تعیین کنید این تعداد بستگی به نوع شرکت دارد اگر شرکت سهامی عام یا خاص باشد حداقل شرکا باید ۳ نفر و اگر شرکت با مسئولیت محدود باشد حداقل به ۲ نفر شریک نیاز دارد. بهتر است در پیدا کردن شریک دقت لازم را داشته باشید و با افراد مورد اطمینان شراکت کنید.

با توجه به اینکه مراحل ثبت شرکت ها به صورت غیر حضوری شده است پس بر اساس شرایط فعلی قوانین تا حدودی تغییر پیدا کرده است و افراد می توانند به سامانه الکترونیکی اداره ثبت شرکت ها و موسسه های تجاری و غیر تجاری مراجعه کنند. در این سامانه مراحل مختلفی برای ثبت شرکت وجود دارد که باید مرحله به مرحله طی شود و در هر مرحله اطلاعات درخواستی به صورت کامل وارد شود. ممکن است در سایت کپی مدارک شناسایی را درخواست کند که در این صورت باید مدارک درخواستی را اسکن کرد و در سایت مربوطه بارگذاری کرد.

مرحله بعدی مربوط به درج اطلاعات شرکت است. در این مرحله مشخصاتی از قبیل نام شرکت، مدت زمان فعالیت شرکت، موقعیت مکانی شرکت، مقدار سرمایه اولیه شرکت با توجه به نوع شرکت و در پایان نام شرکا می باشد که تعداد شرکای هر شرکتی با توجه به نوع شرکت متفاوت است.

مراحل ثبت شرکت در اصفهان

در این بخش شما باید مدارک شناسایی شرکای شرکت، افراد عضو هیئت مدیره، اعضای شرکت، میزان سهام شرکت و سرمایه ی هر یک از سهامداران، سمت و جایگاه سهامداران در شرکت، ثبت کردن شعب و یا شعبات شرکت و … را وارد کنید.

در مرحله بعدی نوبت بارگذاری مدارکی از قبیل دو نسخه اظهارنامه شرکت، دو نسخه از متن صورت جلسه موسسین و مجمع عمومی شرکت، ۲ نسخه کامل از اساسنامه شرکت، دو نسخه شرکت نامه، در صورت نیاز مجوز رسمی فعالیت شرکت، مدارکی دال بر عدم سوء پیشینه مدیران شرکت و اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل و همچنین اصل وکالت نامه می باشد که این مدارک باید جداگانه اسکن شوند و در سامانه الکترونیکی ثبت شرکت ها بارگذاری شوند.

پس از اینکه مراحل ثبت شرکت در اصفهان به صورت اینترنتی طی شد شما باید کلیه این مدارک را به اداره ثبت شرکت ها در اصفهان ارسال کنید. پس از دریافت مدارک توسط کارشناسان اداره ثبت تمامی آن ها بررسی و ارزیابی می شوند و در صورت کامل بودن مدارک و نداشتن منع قانونی شرکت ثبت می شود و نتیجه رد یا پذیرش آن برای ثبت به متقاضی ارسال می شود و در پایان باید گفته شود نوع شرکت که شامل شرکت با سهامی عام یا خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی و …ممکن است مراحل متفاوت تر و یا شرایط و مدارک مختلفی را برای ثبت نیاز داشته باشد‌.

آیا امکان رد یا پذیرش مراحل ثبت شرکت در اصفهان وجود دارد؟

همانطور که گفته شد مراحل ثبت شرکت در اصفهان باید بر پایه قوانین مربوطه باشد و اگر این روند به درستی پیش برود فرآیند ثبت شرکت در اصفهان را تسریع می بخشد. پس لازم است قبل از اقدام به ثبت قوانین بخصوصی نظیر مشخص کردن شرکا و خصوصیت های آن ها، تعداد اعضا شرکت، تعیین کردن موضوع فعالیت شرکت، حق الثبت شرکت های تجاری و غیر تجاری در اصفهان و نداشتن هیچ آگهی ثبت شرکتی در روزنامه های رسمی مد نظر قرار بگیرد.

اگر کلیه مدارک و مستندات ثبت شرکت را از قبل آماده کنید و پس از ارسال مدارک به دو صورت اینترنتی و پستی، کارشناسان ارزیابی های لازم را بر روی آن ها انجام می دهند و اگر تمام مدارک و مراحل به درستی وارد شده باشند و شرکت روند قانونی را برای ثبت در پیش گرفته باشد و نتیجه نهایی، پذیرش ثبت است باید متقاضی گواهی تایید کارشناسان اداره ی ثبت را با مدارک کامل هویتی و مدارک کامل شرکت به اداره ثبت به صورت مراجعه حضوری تحویل دهند و در پایان شرکت را به صورت رسمی و قانونی ثبت نهایی کنند.

اما اگر پس از پایان مراحل ارسال و تکمیل مدارک، پیامی مبنی بر رد مدارک برای متقاضی ارسال شود باید از همان ابتدا مدارک را دوباره بررسی کند و هر جایی که نقص یا اشتباهی در مدارک وجود داشته باشد آن را رفع کند و مجددا در صورت نیاز مدارک را اسکن و بارگذاری کند تا دوباره مورد بررسی کارشناسان قرار بگیرد و نتیجه رد و یا پذیرش دوباره به اطلاع متقاضی برسد.

اهمیت طی کردن مراحل ثبت شرکت در اصفهان

اهمیت طی کردن مراحل ثبت شرکت در اصفهان

شما هیچ شرکتی را نمی بینید که بدون طی کردن مراحل ثبت شرکت در اصفهان توانسته باشد به کسب و کار خود رسمیت ببخشد و آن را به صورت رسمی و قانونی ثبت کند. طی کردن تمام مراحلی که گفته شد برای ثبت شرکت در اصفهان ضروری است و در صورتی که متقاضی در ارسال یکی از مدارک کوتاهی کند هیچ وقت به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نمی شود و هیچ کارشناسی اقدام به بررسی مدارک نمی کند.

هدف از طی کردن ریز به ریز مراحل ثبت این است که بتوانید به شرکت تجاری خود اعتبار ببخشید و برخی از شرکت های دیگر با مجموعه هایی که به صورت قانونی ثبت نشده باشند همکاری نمی کنند. در شرکت های ثبت شده، شرکا با داشتن قراردادهای قانونی می توانند اطمینان نسبت به سرمایه گذاری داشته باشند و در نهادهای دولتی و تجارت های بین المللی شرکت های ثبت شده ارزش و اهمیت بالایی دارند.

نوشتهٔ پیشین
آشنایی کامل با بهترین موسسه ثبت شرکت در اصفهان
نوشتهٔ بعدی

سایر مطالب

فهرست
Phone icon
تماس فوری با وکلا