آشنایی با ثبت شرکت در عمان

تماس با مجموعه دادگستر صبا
۰۲۱-۲۶۶۰۵۶۳۸ – تهران

ثبت شرکت در عمان با توجه به شرایط اقتصادی کشور ما بسیاری از فعالان اقتصادی برای تجارت کشور عمان را انتخاب می کنند. اولین کار برای تجارت در این کشور ثبت شرکت در عمان است. یکی از دلایل مهم برای حضور تاجران ایرانی در عمان شرایط مناسبی است که این کشور برای جذب سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته است. ویژگی دیگری که باعث می شود ایرانی ها برای تجارت در خاورمیانه عمان را انتخاب کنند، شرایط سیاسی این کشور می باشد. عمانی ها تقریباً با تمام کشورهای جهان روابط سیاسی صلح‌آمیز دارند و این موضوع باعث می‌شود اقتصاد آنها ثبات بیشتری داشته باشد. البته تنها دلایل فعالیت اقتصادی در عمان مواردی که بیان کردیم نیست و حاکمیت این کشور برای تجار شرایط جالب توجه دیگری را هم در نظر گرفته است.

اما نکته ای که در همین ابتدا باید خدمت شما عرض کنیم این است که عمانیها با وجود علاقه بسیار زیادی که به جذب سرمایه گذاران خارجی دارند برای هیچکس فرش قرمز پهن نکرده‌اند. ثبت شرکت در این کشور دردسر های خاص خودش را دارد و شما شخصاً نمی توانید برای ثبت شرکت در عمان اقدام کنید. ثبت شرکت در این کشور پیچیدگی‌های حقوقی خاص خودش را دارد که فقط افراد متخصص و با تجربه می توانند این کار را به سرانجام برسانند. پیشنهاد می کنم تا انتها همراه ما باشید و توضیحات تکمیلی را در ادامه مطالعه کنید.

ثبت شرکت در عمان

شرایط ثبت شرکت در عمان؛ شریک عمانی، بزرگترین مشکل!!

اولین و البته سخت ترین شرط ثبت شرکت در عمان، پیدا کردن شریک بومی از این کشور است. طبق قوانین کشور عمان برای ثبت شرکت در این کشور طرف ایرانی حداکثر می تواند ۷۰ درصد سهام شرکت را در اختیار داشته باشد و ۳۰ درصد سهم باقی مانده باید به یک طرف عمانی تعلق بگیرد. حق می‌دهیم الان این سوال در ذهن شما باشد که چگونه می‌توانید شریک عمانی قابل اعتماد پیدا کنید . به همین دلیل اصرار داریم که برای ثبت شرکت در عمان از مجموعه های حقوقی کمک بگیرید. افراد زیادی هستند که در عمان حاضرند سهامدار شرکت شما شوند اما در قبال مدیریت و سود شرکت سهم‌خواهی نکنند و تنها مبلغی پول بابت این کار دریافت کنند. پیدا کردن این افراد تنها از عهده مجموعه های حقوقی مثل موسسه دادگستر صبا بر می آید. البته این تنها مشکل شما نیست.

دومین مشکل بزرگ شما این است که بدون داشتن گواهی تجارت از وزارت بازرگانی و صنایع عمان شما حق تجارت و ثبت شرکت در این کشور را نخواهید داشت. نگران نباشید، موسسه دادگستر صبا برای حل این مشکل هم راهکارهای مناسبی دارد و می تواند به آسانی این گواهی را برای شما از وزارت بازرگانی عمان بگیرد، البته اگر فرصت اعتماد به این موسسه را به آسانی از دست ندهید. ضمناً توجه داشته باشید که تنها هزینه سالیانه برای مالک ایرانی یک شرکت در عمان هزینه اسپانسری این کشور است . مورد آخر هم اینکه پروانه شرکت در کشور عمان معمولاً هر ۵ سال یک بار نیاز به تمدید دارد.

موسسه دادگستر صبا

هلدینگ فرشته های دادبان

مراحل لازم برای ثبت شرکت در عمان

• بیزینس پلن: اولین مرحله برای ثبت شرکت در عمان ارائه برنامه تجارت یا بیزینس پلن است. دقت داشته باشید که عمانی ها روی بیزینس پلن حساسیت زیادی دارند و سختگیری های زیادی برای تایید برنامه تجاری شما در نظر می گیرند. اگر می‌خواهید خان اول ثبت شرکت در این کشور همسایه را به‌آسانی پشت سر بگذارید حتماً برای بیزینس پلن به متخصصین آن مراجعه کنید

• سرمایه اولیه: شما باید سرمایه اولیه شرکت خودتان را که حداقل باید ۱۵۰۰۰۰ ریال عمان باشد در یکی از بانک های این کشور قرار دهید. نگران نباشید مجموعه ما برای افتتاح حساب در عمان هم به شما کمک می کند.

• ثبت شرکت: بعد از آنکه مقدمات لازم را آماده کردید شما باید برای ثبت شرکت اقدام کنید که معمولاً این کار ۷ روز زمان می‌برد

• ثبت در اداره مالیات: در مرحله بعدی شما باید در طی یک روز شرکت خودتان را در اداره مالیات عمان ثبت کنید

• ثبت کارمندان: آخرین مرحله ثبت شرکت در عمان ثبت نام کارمندان شرکت است که هزینه ای برای شما ندارد و معمولاً یک روز زمان برای آن کافی است.

چه مدارکی برای ثبت شرکت در عمان مورد نیاز است؟

برای ثبت شرکت در عمان شما باید مدارک مختلفی را ارائه دهید. شما باید تمامی مدارک هویتی و شناسایی خودتان را به عربی و انگلیسی ترجمه نمایید و در هنگام ثبت شرکت آنها را تحویل دهید. شما برای ثبت شرکت در این کشور نیاز به گواهی عدم سوء پیشینه هم دارید پس حتماً به آن توجه کنید. از دیگر مدارک لازم برای ثبت شرکت در این کشور پرینت حساب بانکی است که نشان دهد شما تمکن مالی تجارت در عمان را دارید. ضمناً برای فعالیت اقتصادی در عمان شما حداقل باید یک سال پاسپورت این کشور را داشته باشید.

ثبت شرکت در عمان

چرا عمان را برای ثبت شرکت انتخاب کنیم؛ آشنایی با مزایا ثبت شرکت در عمان

همانطور که در ابتدا هم اشاره کردیم ثبت شرکت در عمان مزایای بسیار زیادی به همراه دارد که در ادامه مهمترین آنها را عنوان می‌کنیم:

• مالیات: شاید مهمترین ویژگی ثبت شرکت در کشور عمان مالیات آن باشد. مالیات سالیانه در کشور عمان ۰% است و به این شکل سود شرکت شما چند برابر می شود.

• اخذ اقامت: شما می‌توانید به وسیله ثبت شرکت در عمان، اقامت و تابعیت این کشور را بدون هیچگونه مشکلی به دست آورید. شما با تابعیت عنوانی میتوانید به آسانی صادرات و واردات کنید و ضمناً هیچ گونه مشکلی بابت معاملات بانکی خودتان نخواهید داشت

• مناطق تجاری: شما در عمان می توانید از سه منطقه آزاد تجاری و چند ناحیه صنعتی آن که شرکت های خارجی در آن قرار دارد برای تجارت خودتان استفاده کنید و منافع مالی بسیاری از آنها به دست آورید

مواردی که خدمت شما بیان شد تنها بخشی از مزایای ثبت شرکت در عمان می‌باشد. با توضیحاتی که خدمتتان بیان کردیم قطعاً متوجه شده اید که برای ثبت شرکت در عمان نیاز به یک مشاور حقوقی دارید. موسسه دادگستر صبا آماده است تا بهترین خدمات حقوقی را برای ثبت شرکت در عمان در اختیار شما قرار دهد. ضمن همکاری با موسسه دادگستر صبا باعث می شود هزینه های شما برای ثبت شرکت در این کشور کاهش پیدا کند.

نوشتهٔ پیشین
سمینار اهميت و ضرورت دیپلماسی تجاری
نوشتهٔ بعدی
وکیل تعزیرات حرفه ای و حوزه کاری او

سایر مطالب

فهرست
Phone icon
تماس فوری با وکلا