هزینه ثبت شرکت در اصفهان چقدر است؟

تماس با مجموعه دادگستر صبا
۰۲۱-۲۶۶۰۵۶۳۸ – تهران

وقتی شرکتی تاسیس می شود ممکن است پس از یک دوره فعالیت بخواهد اقدام به ثبت آن بکند. آنچه امروزه در بازارهای جهانی باعث تعامل بیشتر افراد و شرکت های تجاری با همدیگر می کند اعتباری است که هر شرکتی دارد. معمولا مجموعه های بزرگ تجاری با شرکت های ثبت نشده وارد تجارت نمی شوند و اگر شرکت بزرگ باشد و خدمات خوبی هم ارائه دهد ولی از لحاظ قانونی ثبت رسمی نشده باشد باز هم برای مجموعه های بزرگ غیر معتبر تلقی می شود و کمتر کسی حاضر به همکاری با آن ها می شود. در این مقاله سعی داریم تا یکی از پارامترهای مهم در ثبت شرکت در اصفهان را بررسی کنیم.

هزینه ثبت شرکت در اصفهان

برای کسب و کارهایی که در اصفهان شروع به فعالیت کرده اند و در همان ابتدای کار به فکر رونق بخشی به فعالیت خود هستند قطعا ثبت شرکت می تواند باعث افزایش اعتبار و در نتیجه کسب سود و رضایت مشتریان شود. در پروسه ای که برای ثبت طی می کنید هزینه ثبت شرکت در اصفهان هم جزو مواردی است که نیاز است به صورت تخصصی به آن پرداخته شود. اینکه آیا برای ثبت شرکت ها هزینه های مشخصی وجود دارد و یا اینکه چه عواملی بر میزان هزینه ثبت تاثیر گذار خواهند بود؟ همه ی این موارد در مقاله ی زیر گنجانده می شود تا افرادی که قصد ثبت شرکت دارند با هزینه های ثابت و متغیر آن آشنایی پیدا کنند و بتوانند قبل از اقدام به ثبت آشنایی کافی در خصوص مقدار هزینه ثبت شرکت کسب کند.

هزینه ثبت انواع شرکت در اصفهان

همانطور که می دانید مراحل و هزینه ثبت شرکت در اصفهان بستگی به نوع شرکت دارد. هر شرکتی جدا از نوع آن باید توسط موسسه ای به ثبت برسد که دانش حقوقی و تجربه لازم در این خصوص را داشته باشد. در شهر اصفهان هر روز کسب و کارهای جدیدی شروع به فعالیت می کنند رقابت بر سر بهتر بودن در کنار قانونی و رسمی بودن کسب و کار بسیار به چشم میخورد. موسسه حقوقی گستر صبا که بیش از ۵ سال سابقه ی فعالیت در زمینه های مختلف حقوقی را دارد و وکلای و مشاورین با تجربه ای که در این مجموعه فعالیت دارند می توانند این اطمینان را در افراد حاصل کنند که تمام مراحل ثبت شرکت را با خیال آسوده به آن ها بسپارند و در کمترین زمان ممکن و با هزینه ای مناسب شرکت متقاضی را به ثبت برسانند.

شرکت ها به هفت دسته ی مختلف تقسیم بندی می شوند که در زیر هزینه ی ثبت شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص را جداگانه بیان می کنیم چون بیشترین تقاضا مربوط به ثبت این دو شرکت می باشد.

هزینه ثبت انواع شرکت در اصفهان

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود: افرادی که می خواهند شرکت با مسئولیت محدود را به ثبت برسانند باید یک سری هزینه ها را پرداخت کنند این هزینه ها که شامل هزینه ی تعیین نام در سامانه ی ثبت شرکت و بخش تعیین نام، هزینه تهیه پاکت پستی و هزینه ی ارسال آن، حق الوکاله وکیل موسسه برای امورات ثبتی، حق الثبت در اداره ثبت شرکت ها و کارمزد موسسه برای پیگیری امور مربوطه می باشد که اگر شما تمام کارهای مربوط به ثبت را به موسسه بسپارید و در ازای آن مبلغ مشخصی طرفین توافق می کنند دیگر متقاضی ثبت کاری به روند ثبت و پرداخت هزینه ها نخواهد داشت و تمام کارها و هزینه های جانبی بعد از آن بر عهده موسسه خواهد بود.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص در اصفهان: به طور کلی تمام هزینه های مربوط به ثبت شرکت ها تا حدودی ثابت است و فقط در مواردی این هزینه های تغییر پیدا می کند که هزینه های متغیر نظیر هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی، موضوع فعالیت شرکت و یا هزینه های حق الزحمه وکلا و … متفاوت باشد. در شرکت سهامی خاصی نیز هزینه های ثبت نام اولیه و هزینه ثبت نام شرکت، هزینه پاکت پستی و ارسال آن، حق الوکاله، هزینه حق ثبت و کارمزد موسسه وجود دارد. برخی از شرکت ها می خواهند در یک زمان مشخص شرکت خود را به ثبت برساند که ثبت شرکت فوری ممکن است در برگیرنده ی هزینه های بیشتر باشد. اگر تعداد تقاضای شرکت سهامی خاص بیشتر باشد قطعا هزینه ثبت بیشتر را شامل می شود‌.

تاثیر میزان سرمایه در هزینه ثبت شرکت در اصفهان

میزان تاثیر عواملی از قبیل مقدار سرمایه بر هزینه ثبت شرکت در اصفهان زمانی است که شما می خواهید حق التمبر سرمایه شرکت را پرداخت کنید که هزینه حق التمبر بر اساس میزان سرمایه شرکت می باشد. هر چه میزان سرمایه شرکت بیشتر باشد هزینه حق التمبر هم افزایش پیدا می کند. برای سال جاری این هزینه معادل دو هزارم سرمایه بود. همانطور که می دانید هزینه ثبت شرکت در اصفهان مقدار دقیق و مشخصی ندارد چون بخش زیادی از این هزینه ها مربوط به واریزی به ادارات و درج آگهی در روزنامه رسمی می باشد و بخش دیگر مربوط به کارمزدها می باشد.

عوامل تاثیر گذار در هزینه ثبت شرکت در اصفهان

هزینه ثبت شرکت در اصفهان تا حد زیادی به عواملی از قبیل تعداد افراد، سرمایه اولیه، میزان حجم موضوع درج شده در اساسنامه و روزنامه رسمی، نوع شرکت و نوع موسسه ثبتی، کارمزد وکلا و … بستگی دارد. هر چقدر شرکت کوچکتر و مسئولیت آن محدودتر باشد هزینه ثبت کمتری دارد و یکی از دلایل مهم برای هزینه پایین ثبت شرکت با مسئولیت محدود تعداد کم نفرات و پایین بودن هزینه روزنامه رسمی می باشد.

عوامل تاثیر گذار در هزینه ثبت شرکت در اصفهان

همانطور که گفته شد هزینه آگهی روزنامه رسمی تاثیر زیادی در هزینه ثبت شرکت در اصفهان دارد. تفاوت در هزینه ی آگهی به دلیل موضوع فعالیت شرکت می باشد. هرچه موضوع کوتاهتر باشد هزینه کمتری پرداخت خواهد شد و هزینه برای متن های طولانی به مراتب بیشتر است. هزینه ثبت شرکت در روزنامه های کثیرالانتشار به مراتب بیشتر از روزنامه های رسمی است.
به طور میانگین ثبت شرکت در صورت کامل بودن مدارک دو هفته زمان می برد و با توجه به روندی که موسسه پیش میگیرد ممکن است این روند کمتر یا بیشتر شود. چون زمان ثبت در روزنامه و تهیه و ارسال مدارک بیشتر از یک هفته زمان می برد پس نمی توان با پرداخت هزینه ی بیشتر روند ثبت شرکت را جلوتر انداخت.

مزایای طی کردن مراحل و پرداخت هزینه ثبت شرکت در اصفهان

ممکن است بیشتر افراد به دلیل پرداخت هزینه ثبت شرکت در اصفهان نخواهند شرکت خود را ثبت قانونی کنند. اما اگر شما بدانید که در قبال پرداخت هزینه ی ناچیزی می توانید مزایای زیادی را برای شرکت خود رقم بزنید قطعا در کوتاه ترین زمان ممکن شرکت خود را ثبت خواهید کرد. از جمله مزایایی که ثبت شرکت به همراه دارد شامل کسب اعتبار هویتی، ایمن شدن اموال اشخاص در مقابل خطرات ورشکستگی و مطالبات طلبکاران شرکت، دریافت تسهیلات بانکی، تعیین دقیق حق و حقوق افراد شریک، استخدام نیروهای زبده و خلاق، جلوگیری از انحلال شرکت، ایجاد ارزش افزوده و حسن شهرت بالا می باشد. برای اطلاع از تمام مراحل و شرایط ثبت شرکت و هزینه های مربوطه، مشاورین موسسه حقوقی دادگستر صبا از ساعت ۷ تا ۲۲ آماده پاسخگویی به تماس های مراجعین محترم هستند.

نوشتهٔ پیشین
همه چیز درباره ثبت تغییرات شرکت در اصفهان
نوشتهٔ بعدی
آشنایی با شرایط ثبت شرکت در اصفهان

سایر مطالب

فهرست
Phone icon
تماس فوری با وکلا