شرایط و نحوه انتخاب نام شرکت در اصفهان چگونه است؟

  1. خانه
  2. ثبت شرکت و برند
  3. شرایط و نحوه انتخاب نام شرکت در اصفهان چگونه است؟
شرایط و نحوه انتخاب نام شرکت در اصفهان چگونه است؟

تماس با مجموعه دادگستر صبا
۰۲۱-۲۶۶۰۵۶۳۸ – تهران

همه آنچه که قرار است درباره شرایط و نحوه انتخاب نام شرکت در اصفهان بدانید. نحوه انتخاب نام شرکت در اصفهان شامل مراحلی است که برای ثبت شرکت در اصفهان باید انجام شود. انتخاب نام یکی از مهمترین مراحل و اقدامات اولیه برای تاسیس شرکت می باشد. بیشتر افرادی که کسب و کار خاصی را افتتاح می کنند و مایل هستند این کسب و کار خود را با ثبت قانونی رونق ببخشند معمولا زمان زیادی را برای انتخاب نام مناسب صرف می کنند. بهتر است در انتخاب نام مناسب عجله ای به خرج ندهید و انرژی زیادی صرف کار خود کنید تا بعدا نخواهید دوباره نام شرکت را تغییر دهید. نام انتخابی تاثیر زیادی در ماندگار شدن خدمات و محصولات شما خواهد داشت. اهمیت انتخاب نام مناسب برای شرکت به حدی است که می تواند سال های سال در ذهن مخاطب بماند.

نحوه انتخاب نام شرکت در اصفهان

با توجه به اینکه نحوه انتخاب نام شرکت در اصفهان با توجه به قوانین جدید تا حدودی سخت گیرانه است و این سخت گیری بیشتر به دلیل مسائل حقوقی و مالی بعد از آن می باشد. مهمترین مساله، انتخاب نامی است که بر اساس قواعد صحیح باشد و در نهایت نامی انتخاب شود که برازنده ی شرکت باشد.

نحوه انتخاب نام شرکت در اصفهان

شرایط و نحوه انتخاب نام شرکت در اصفهان

امروزه در خصوص نحوه انتخاب نام شرکت در اصفهان باید مراحل انتخاب و تعیین نام به صورت غیر حضوری و اینترنتی انجام شود. وقتی در مرحله ابتدایی ثبت شرکت هستید می توانید نام های پیشنهادی خود را به ترتیب اولویت در سایت وارد کنید. شما می توانید ۵ نام را به ترتیب اولویت در سامانه درج کنید تا کارشناسان بتوانند تشخیص دهند که کدام اسم نزد شما از اولویت بیشتری برخوردار است. نام انتخابی برای شرکت باید دارای شرایط و ویژگی های خاصی باشد که در زیر به چند نمونه از این شرایط اشاره می کنیم.

  • اسم انتخابی لاتین نباشد و دارای ریشه فارسی باشد.
  • منافاتی با شئونات انقلاب اسلامی نداشته باشد.
  • نام نباید تکرار باشد و نمونه ی مشابه داشته باشد.
  • دارای اسم خاص باشد و اگر از اعداد ریاضی در نام استفاده می شود باید به صورت حروفی نوشته شوند.
  • برخی از عناوین نظیر ایثارگران و شاهد و … که تحت انحصار سازمان های خاصی می باشند نباید استفاده کرد.
  • برای انتخاب نام نمی توان از اسم شعرا، نویسندگان و کاشفان عصر حاضر استفاده کرد.
  • نمی توان از حروف مخفف یک کلمه یا ترکیب چند حرف برای نام شرکت استفاده کرد.

راهنمای نحوه انتخاب بهترین نام شرکت در اصفهان

ممکن است بیشتر افراد پروسه نحوه انتخاب نام شرکت در اصفهان را روندی پیچیده و سخت بدانند و این پروسه را در نیمه ی راه رها کنند. اما اگر شما این کار را به مشاورین موسسه دادگستر صبا بسپارید به دلیل تخصص بالایی که در امور ثبت شرکت ها دارند کار بسیار آسانی است این موسسه همراه با مشاوره تلفنی در کلیه روزهای های هفته حتی ایام تعطیل در ساعت ۷ تا ۲۲ آماده ی مشاوره به افراد می باشد. تجربه بالا و تخصص در مسائل حقوقی سبب می شود که شرکت شما با نام مناسب و شایسته به ثبت برسد. در زیر چند نکته در خصوص شیوه ی انتخاب نام شرکت در اصفهان را بیان می کنیم.

راهنمای نحوه انتخاب بهترین نام شرکت در اصفهان

تعیین نام برای هر شرکتی باید به صورت رسمی و بر اساس قوانین حاکم بر ثبت شرکت ها و منوط بر ارائه تمامی مدارک شرکت می باشد.

فردی که متقاضی تغییر نام شرکت می شود باید جزو سهامداران یا موسسین و یا وکلای رسمی شرکت باشند.

متقاضیان معمولا نام های انتخابی خود برای ثبت ارائه می دهند که این نام ها نباید تکراری و یا مشابه نام های ثبت شده باشد.

در تعیین نام شرکت نباید از اصلاحات و واژگان بیگانه استفاده شود و اگر در مورد معنی واژه ای تردید داشتید می توانید از مراجع و لغت نامه ها کمک بگیرید.

برخی از واژگان در لغت نامه های معنی خاصی برای آن ها تعریف نشده است و این کلمات از ممنوعیت استفاده برای نام شرکت برخوردار نیستند.

اسم انتخابی نباید در بین اسامی مشهور باشد چون این کار ممنوع می باشد.

نام هایی که مخالف نظم عمومی و اخلاق حسنه هستند و با موازین اسلامی مطابقت ندارند قابل تایید و ثبت نمی باشند.

اگر در ابتدای نام از کلماتی همچون ساختمانی، بازرگانی، تجاری، مهندسی، مهندسی مشاور، حقوقی، تولیدی و … استفاده کنید در واقع حوزه فعالیت شرکت را تعیین می کنند.

اگر بخواهید در ترکیب نام شرکت از نام هایی نظیر بنیاد، لیزینگ، موسسه، تشکل، انجمن، کانون، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی هنری و نام های دیگری از این قبیل استفاده کنید حتما باید مراجع ذی الصلاح مجوز لازم را کسب کنید.

برخی از اسم ها به دلیل سوء استفاده های احتمالی استفاده از آن ها کلا ممنوع است مانند کلماتی از قبیل ملت، ملی، ایران، کشور و یا …

برخی از افراد، شرکت خود را با نام هایی برگرفته از گویش بومی و لهجه بومی خود انتخاب می کنند که اگر تاییدیه کتب فرهنگ بومی یا تاییدیه از فرمانداری، شورای شهر و یا بخشداری داشته باشند بلامانع است.

اگر نام شرکت از فرهنگ لغات بومی انتخاب شده باشد باید مستندات لازم جهت تایید مکان مورد استفاده شده در نام را به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ارائه کند.

اگر پیشنهاد نام از عناوین و اسامی باشد که جزء تشکلات دولتی کشوری باشد پذیرفته نخواهد شد.

در موسسات فرهنگی و خیریه و شرکت های سیاحتی خدماتی و زیارتی پس از اخذ مجوز می توان در انتخاب نام از نام های ائمه و نام های متبرکه استفاده کرد.

اگر شرکت مشارکتی باشد. برای انتخاب نام آن می توان از نام کامل شرکت خارجی و یا بخشی از آن به همراه نام فارسی با ارائه کردن مستندات شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق استفاده کرد.

شرکت های تعاونی و موسسات غیر تجاری هزینه ای بابت انتخاب اسم معاف هستند.

هر نامی که برای یک شرکت انتخاب می شود قابل انتخاب به غیر نمی باشد.

اگر بخواهید یک شرکت تعاونی را به ثبت برسانید باید نام انتخابی خود را از وزارت تعاون درخواست دهید.

برای تعیین نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیر سهامی، مختلط سهامی و نسبی باید مواد (117)، (141)، (162) و (184) قانون تجارت رعایت شود.

نوشتهٔ پیشین
آشنایی با شرایط ثبت شرکت در اصفهان
نوشتهٔ بعدی
همه چیز درباره نحوه ثبت شرکت فوری در اصفهان

سایر مطالب

فهرست
Phone icon
تماس فوری با وکلا