وکیل تعزیرات حرفه ای و حوزه کاری او

  1. خانه
  2. آخرین نوشتار
  3. وکیل تعزیرات حرفه ای و حوزه کاری او
آشنایی با وکیل تعزیرات و حوزه کاری او

تماس با مجموعه دادگستر صبا
۰۲۱-۲۶۶۰۵۶۳۸ – تهران

توضیحاتی در مورد وکیل تعزیرات حرفه ای

وکیل تعزیرات حرفه ای به وکلای پایه یک دادگستری که در زمینه رسیدگی به پرونده های تعزیرات حکومتی تخصص دارند، گفته می شود. تعزیرات حکومتی شامل طیف وسیعی از خدمات است که این موضوع باعث شده تا وکلای مربوط به تعزیرات نیز در زمینه های مختلفی تخصص کافی داشته باشند. برای رسیدگی به پرونده های مربوط به تعزیرات، باید وکیل پایه یک دادگستری در زمینه هایی مثل گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، درج نکردن قیمت، قاچاق کالا و ارز و… تخصص داشته باشد.

حل و فصل پرونده های تعزیراتی کاری است که بر عهده وکیل تعزیرات حرفه ای بوده و افرادی می توانند در این زمینه موفق شوند که دارای دانش و تجربه کافی در حوزه وکالت و هم در حوزه امور مربوط به تعزیرات حکومتی باشند. پرونده های تعزیراتی معمولا ممکن است بسیار گسترده تر از یک پرونده قضایی معمولی باشند، زیرا گاهی امکان دارد یک یا چندین شرکت بزرگ در این پرونده ها دخالت داشته باشند. بدین ترتیب رسیدگی به این پرونده ها گاهی اوقات مشکل تر از سایر پرونده های قضایی می باشد و حل چنین پرونده هایی نیاز به وکیلی دارد که بتواند به تمامی این موارد اشراف کامل داشته باشد.

تعزیرات

وکیل تعزیرات حرفه ای در چه حوزه هایی باید تخصص داشته باشد؟

یک وکیل حرفه ای تعزیرات باید در زمینه اقتصاد اطلاعات بسیار دقیقی داشته باشد. این موضوع به خاطر ارتباط پرونده های تعزیراتی به حوزه اقتصاد می باشد. به همین خاطر تنها به صرف این که یک فرد تحصیلات حقوقی داشته باشد، نمی توان وی را یک وکیل حرفه ای تعزیرات دانست. پرونده های گمرکی از دیگر پرونده هایی هستند که وکیل مربوطه باید به آنها رسیدگی کند. بدین ترتیب وکیل تعزیرات این توانایی را دارد که همه امور گمرکی را در پرونده های تعزیراتی به بهترین شکل ممکن حل و فصل کند.

پرونده های گمرکی بیشتر به خاطر مشکلات موجود در صادرات و واردات به وجود می آیند. صادرات و واردات کالا نیازمند داشتن یک سری اطلاعات فنی و همچنین حقوقی می باشد. عدم آگاهی لازم در این زمینه باعث می شود تا شاهد ورود پرونده های بسیار زیادی به مراجع مربوطه با موضوع گمرک باشیم. قاچاق کالا موضوع دیگری است که در حال حاضر با آن مواجه هستیم. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که موجب افزایش قاچاق کالا شده اند. یکی از این دلایل اختلاف قیمت برخی از محصولات در داخل و خارج از کشور می باشد. پرونده های مربوط به قاچاق نیز پیچیدگی های خاص خود را دارند. این نوع پرونده ها را وکیل تعزیرات بهتر از هر وکیل دیگری می تواند حل و فصل نماید.

تعزیرات حکومتی

مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده های تعزیراتی

وکیل تعزیرات حرفه ای کمک می کند تا پرونده های تعزیراتی با سرعت بسیار بیشتری در مرجع صالح رسیدگی به امور تعزیراتی پیگیری شوند. سوالی که اینجا ممکن است مطرح شود این است که مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده های تعزیراتی کدام است؟ بر خلاف سایر پرونده های حقوقی که معمولا وکیل باید در دادگاه و یا دادسرا به دنبال پیگیری آنها باشد، پرونده های تعزیراتی در دادگاهی که خود سازمان تعزیراتی دارد، رسیدگی می شوند.

این مرجع به صورت کاملا اختصاصی برای رسیدگی به پرونده های تعزیراتی راه اندازی شده است. ممکن است یک سری اصول و قواعد در چنین مراجعی نسبت به دادگاه و دادسراها متفاوت باشد. همین موضوع باعث می شود تا اهمیت استفاده از وکیل کاربلد و با تجربه در پرونده های تعزیراتی بیشتر شود. وکلایی که با روال کار در سازمان تعزیرات کشور آشنایی دارند، بهتر از سایر وکلا می توانند به پیگیری پرونده های تعزیراتی کمک کنند. خصوصی بودن دادگاه مربوط به پرونده های تعزیرات، باعث شده تا هر وکیلی چنین پرونده هایی را قبول نکند.

مزایای استفاده از وکیل تعزیرات حرفه ای

وکیل تعزیرات حرفه ای فردی است که به امور مختلف مربوط به تعزیرات حکومتی اشراف کامل دارد. استفاده از چنین وکیلی در پرونده تعزیراتی می تواند کمک کند تا احتمال موفقیت در پرونده قضایی بسیار بیشتر شود؛ زیرا وکیل تعزیرات به همه قوانین و تبصره هایی که در امور تعزیراتی وجود دارد تسلط کامل داشته و می تواند در جای مناسب از آنها بهره لازم را ببرد. سرعت بخشیدن به حل و فصل پرونده های تعزیراتی از دیگر مواردی به شمار می رود که باعث افزایش مراجعه دو طرف پرونده های تعزیراتی به وکیل متخصص در حوزه تعزیرات شده است.

نوشتهٔ پیشین
ثبت شرکت در عمان و آشنایی با آن
نوشتهٔ بعدی
وکیل قاچاق کالا و آشنایی با مفاهیم

سایر مطالب

فهرست
Phone icon
تماس فوری با وکلا